Kundeservice
100% ÆGTE URE
ALTID GRATIS FRAGT
90 DAGES RETURRET

FAQ

Om ure

Hvad betyder Chronograph?

Chronograph giver brugeren af uret mulighed for at måle tid i løbet af et interval. På den måde er et Stopur er for eksempel en kronograf.

 

Hvad er et urværk?

Urværket er det som driver uret og som dermed er urets hjerte. De fleste ure har blot et urværk i uret, men nogle gange oplever man ligeledes at ur er sammensat af to forskellige urværk.

 

Hvad betyder det, når et ur er automatisk?

Automatik ure er en type som drives via armens og kroppens bevægelser. Du bør derfor helst gå med uret dagligt. Hvis du f.eks. ikke har uret på i 72 timer så vil uret oftest holde op med at gå og du vil skulle trække uret op igen. Vi anbefaler altid at der læses lidt mere grundigt på manualen til denne type ur, da der er særlige forholdsregler i forbindelse med datoskift, som helst ikke må skiftes manuelt når uret er i sin bane til at skifte dato, hvilket ofte sker mellem klokken 20.00 og 04.00. Automatik ure er miljøvenlige idet der aldrig skal skiftes batteri.

 

Hvad betyder et kinetisk ur eller kinetic ur?

Kinetic ure som blandt andet er Seikos varemærke holdes i gang via armens og kroppens bevægelser. Der befinder sig et genopladedigt 'batteri' i uret som lades op via armens og kroppens bevægelser. I modsætning til automatik ure er selve batterireserven i denne type ur typisk 6 måneder.

 

Hvad er kronen?

Kronen er den del du kan trække ud på de fleste ure for at stille tiden. Normalt sidder den i højre side af urene, men flere af de nye mærker er nu begyndt at designe ure med kronen placeret i venstre side for at give et anderledes look. Bemærk, at man med kronen nogle gange blot skal hive den ud i niveau 1, 2 eller 3, mens man i andre tilfælde skal skrue kronen nedad for efterfølgende at trække den ud. Læs derfor altid manualen for ikke at beskadige uret, da man ved for meget vold vil kunne ødelægge kronen.

 

Hvad betyder de forskellige typer glas?

Der findes flere former for glas, men den mest anvendte er uden tvivl mineralglas. Mineralglas er en yderst stærk form for glas der holder til næsten alt. Udover mineralglas, så findes der ligeledes hardlex glas, som er Seiko’s egen version af mineralglas, samt safirglas og acrylglas. Safirglas er det mest ridsefaste af alle og anvendes ofte på de lidt dyrere modeller. Det er ligeledes den type glas man finder i de helt eksklusive ure. Acrylglas derimod er den svageste form og her kan glasset nemmere blive slidt hvis ikke man passer på. Denne type findes i nogle af de billige Casio ure og generelt i billige modeller. Glasset vil dog kunne pudses og dermed blive fint igen men det er ikke omfattet af garantien.

 

Hvad betyder vandtætheden?

Der er mange som tror at når et ur er vandtæt til 10 ATM (100 meter) at så vil man kunne bære uret til dykning, men fakta er at der er nogle vigtige retningslinjer herfor som du bør holde dig til.3 ATM (30 meter) – Uret kan anvendes til regnvejrsmæssige forhold5 ATM (50 meter) – Uret kan anvendes til regnvejrsmæssige forhold samt badekar10 ATM (100 meter) – Uret kan anvendes til regnvejrsmæssige forhold samt badekar, samt brusebad og svømning.20 ATM (200 meter) eller mere – Uret kan anvendes til regnvejrsmæssige forhold samt badekar, samt brusebad, svømning samt dykning.Vi anbefaler altid at du undgår at lade dit ur komme i kontakt med vand, da der kan være snavs, kalk og andet i vandet som vil kunne give uret noget misfarvning og dermed slide mere på urets glansfulde design.

 

Hvad betyder en resin rem?

En resin rem er en gummirem som er fremstillet lidt hård. Den er naturligvis behagelig at have på armen, men den er knap så blød som f.eks. almindelige gummiremme eller silikone remme.  

 

 

Om UreTilAlt.dk

Sælger I originale ure?

Ja samtlige ure du finder på hjemmesiden UreTilAlt er 100% officielle. Det er hele konceptet bag UreTilAlt og vi har alle dage en 100% garanti herpå.

 

Er UreTilAlt autoriseret forhandler af urene?

UreTilAlt er autoriseret forhandler af nogle af mærkerne og forsøger altid at arbejde på at få flere mærker i folden. Du vil kunne se ved hvert mærke når vi er autoriseret forhandler af det pågældende mærke, da det vil fremgå af den intro tekst vi har om mærket.

 

Hvor holder UreTilAlt til?

Vi er et ungt dynamisk team, som driver virksomheden fra Roskilde.

 

Kan man regne med leveringstiden?

Som udgangspunkt vil du altid kunne regne med den leveringstid vi har indsat for hvert ur, men det er vigtigt at understrege at der er tale om et estimat. Vi har testet leveringstiden et utal af gange for at være sikker på at den kan overholdes, så du bør kunne regne med leveringstiden i 99% af tilfældene.

 

Hvilket fragtfirma bruger I?

Vi bruger flere forskellige fragtfirmaer, hvilket afhænger af model og mærke, så din bestilling kan blive leveret med Post Danmark, Fedex, DHL, UPS og DPD. Du er altid velkommen til at kontakte os på forhånd hvis du skulle have spørgsmål herom. Bemærk, at hvis du bestiller 2 eller flere ure, så kan disse blive leveret i mere end én pakke.   

 

 

Bestilling

Hvornår trækker I pengene ved bestilling?

I forbindelse med en bestilling hos os, så trækker vi først pengene når en bestilling endelig er afsendt. Det sker i henhold til lovgivningen.

 

Kan jeg tilføje et produkt til min ordre?

Som udgangspunkt kan du godt ændre i din bestilling, men af sikkerhedsmæssige årsager, så kan vi ikke trække et højere beløb end du har accepteret ved bestilling, så hvis du f.eks. køber et ur til 1000 kr og efterfølgende ønsker at ændre til et andet ur som koster 1200 kr, så har vi ikke mulighed for at trække mere end 1000 kr og derfor vil du være nødsaget til at foretage en ny bestilling. Kontakt da endelig vores kundeservice herom.Hvordan annullerer jeg en bestilling?Det nemmeste vil være at sende os en email med dit ordrenummer, så klarer vi det hurtigst muligt og bekræfter dette på mail.

 

Kan man afhente en bestilling?

Ja det er muligt at foretage en afhentning. Det er dog vigtigt at du kontakter os på forhånd med henblik herpå, så hjælper vi gerne herom. Betaling skal således foregå kontant ved afhentning eller du kan vælge at betale på forhånd med betalingskort.

 

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Hos UreTilAlt kan du betale med diverse kreditkort herunder Dankort, e-Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express. Du kan ligeledes foretage en bankoverførsel på forhånd. Hvis du ønsker dét, så bedes du kontakte vores kundeservice på forhånd, så hører du nærmere herom. Du har ligeledes mulighed for at afhente en vare på adressen og vælger du den løsning, så kan der således betales kontant.

 

Hvor finder jeg kortnummeret?

Kortnummeret finder du på forsiden af dit betalingskort og består ofte af 16 cifre.

 

Hvor finder jeg udløbsdatoen?

Udløbsdatoen står altid på forsiden af kortet og befinder sig ofte under kortnummeret. Den består af en måned samt år, så f.eks. kan den lyde 09/02-2015. Du skal da blot skrive 02/15 i feltet.

 

Hvor finder jeg CVC nummeret, også kaldet kontrolcifrene?

Du finder de 3 cifre bagpå kortet ved din underskrift. Det er de sidste 3, du skal indtaste.

 

Om returret, ombytning og reklamation

Hvordan udnytter jeg min returret?

Hos UreTilAlt har du 90 dages returret som gælder fra det øjeblik du modtager pakken fra os. Ønsker du at gøre brug af din returret skal uret sendes retur i samme stand som ved modtagelse. Vedlæg gerne to linjer herom, så vi ved hvad der skal ske når pakken kommer retur. Uret skal sendes til vores adresse, som du finder under ”Kontakt”.Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

 

Kan jeg ombytte til et andet ur?

Du kan sagtens ombytte et bestilt ur til et andet såfremt uret leveres retur i samme ubrugte stand som ved leveringen. Kontakt os endelig med henblik på yderligere, men i korte træk vil du normalt skulle sende uret retur sammen med en kopi af din ordrebekræftelse og derved skrive hvad du ønsker uret ombyttet til. Restbeløb i forbindelse med ombytningen vil enten kunne blive tilbageført til din konto eller også vil du kunne overføre et evt. restbeløb til vores firmakonto. Kontakt os venligst på mail herom.

 

Hvad gør jeg i forbindelse med en reklamation

Hvis du opdager en fejl på uret som ikke er omfattet af den gældende garanti, så kontakt os altid hurtigst muligt for yderligere. Nogle gange kan problemet afhjælpes udenom vores service center, men ellers vil vores service center varetage eventuelle reklamationer. Kontakt os da for yderligere.